Waar heling de ruimte heeft!

Volg ons op:

Social Media Training

Waarom is het belangrijk om jezelf zichtbaar te maken op social media? Waar moet je op letten? Hoe kun je in minder tijd betere resultaten boeken met behulp van social media?

De training waar je naar uitgeken hebt!

Deze korte training helpt je op weg om meer uit je social media te halen in minder tijd. Je leert wat belangrijk is in het gebruik van social media voor meer resultaat. Dit kun je inzetten bij het promoten van jezelf én het promoten van 2Reset. De kracht van het promoten van 2Reset is dat wij elkaars netwerk gebruiken om meer bereik te genereren.

Natuurlijk wil je zo min mogelijk op social media zitten en je hoeft ook zeker niet alles tot op de letter te lezen en bij te houden. Toch is het een krachtige tool om zichtbaarheid te creëren. Je kunt ervoor kiezen om alleen jezelf te promoten, echter als je jezelf via 2Reset promoot, dan heb je direct een veel groter bereik doordat je zichtbaar wordt in elkaars netwerk. Dus schrijf je een blog, bijvoorbeeld op LinkedIn,  tag 2Reset in je bericht zodat wij jouw bericht kunnen liken en reposten. Vervolgens kunnen alle andere coaches van 2Reset de repost van 2Reset liken en delen.

Zo zorgen wij met z’n. allen voor meer zichtbaarheid voor elkaar. Hiervoor is het van belang dat je betrokken voelt en bent bij het uitvoeren van onze missie.

Ken je doelgroep

Hoe zorg je ervoor dat jouw post gevonden wordt tussen al die andere posts? Focus je op je doelgroep. Op welke doelgroep wil jij je richten en wat is jouw niche waarover je wilt spreken. Hoe specefieker jouw doelgroep en/of niche, hoe beter je jouw posts kan afstemmen en hoe meer jouw doelgroep zich hier in herkent.
Mensen scannen berichten en spenderen zo min mogelijk tijd hieraan. Zorg dus dat jouw post niet te lang is. Het eerste beeld met tekst moet al zodanig de aandacht pakken dat men verder gaat lezen. Op die manier kan jij je onderscheiden van de rest.

Wanneer is het beste moment om te posten?

Jouw beste post moment is afhankelijk van de doelgroep waar jij je op richt. Val jij zelf in je eigen doelgroep, dan weet je wanneer jezelf online bent. Behoor je niet zelf tot je doelgroep, probeer dan te informeren bij iemand die je kent uit je doelgroep wanneer zij/hij online is. Verderop in deze training zullen wij ook de tijdstippen geven als het gaat om succesvol posten.

Zorg voor afwisselende manieren van uiten van je boodschap

Gebruik verschillende vormen van het presenteren van je content om aantrekkelijk en uniek te zijn. Denk bijvoorbeeld aan tekst al dan niet met een afbeelding, blogs, foto’s, video’s of live gaan op jouw socials. Beeld en geluid zorgen ervoor dat je vol de aandacht trekt waarbij live video’s voor (nog) meer interactie zorgen. Je zou bijvoorbeeld live een vraag kunnen beantwoorden en dat dan vaker doen als wekelijkse rubriek of als de vraag van vandaag…

De titel is je eye-catcher

Een volger besluit in één oogopslag of hij/zij verder wil lezen/kijken en daarom is het dus belangrijk dat de titel van jouw post/blog ook echt aanspreekt. Maak gebruik van zogenaamde ‘powerwoorden’. Dezer worden hieronder nader toegelicht in wat voorbeelden:

Persoonlijk: ‘dit had ik op school al willen leren’ – je leert dus iets en leren = groei
Beslist: ‘producten of diensten die je absoluut goed zullen doen” – je hebt ervaring met de producten of diensten dus jij bent de expert
Emotioneel: ‘ik ben zo blij dat ik in aanraking ben gekomen met” – daar wil iedereen het fijne van weten en maakt nieuwsgierig = groei
Krachtig: ‘je krijgt van mij een e-book cadeau’ – aanbieding kan je niet laten lopen en mooie manier om emailadressen te verzamelen bij inschrijving

Schaarste maakt hongerig

Schaarste of exclusieviteit is een hele mooie marketingtool. Het zorgt er namelijk voor dat mensen ‘bang’ zijn voor Fear Of Missing Out (FOMO). Je wilt tenslotte geen spijt krijgen dat je ergens niet op tijd bij was of dat je iets gaat missen als je het niet doet.
In enkele voorbeelden laten wij je zien hoe kan je schaarste online kunt creëren.?
Slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar! Wanneer je jouw training of retreat vol wilt hebben bijvoorbeeld
Exclusieve toegang! Voor jouw online community voor persoonlijke groei.
Alleen voor leden! Wanneer je het hebt over bijvoorbeeld korting op producten of diensten.
Ook kan je gebruik maken van bepaalde woorden als ‘éénmalige aanbieding‘ of ‘tijdelijke korting‘, etc. etc.

Actualiteit of feestdagen zijn mooie momenten om op in te spelen

Er zijn altijd dagen en momenten waar jij als ondernemer op in kan spelen. Denk bijvoorbeeld aan zoiets als Black Friday, maar ook de actualiteit is prima in te zetten om te werken aan jouw online zichtbaarheid.
Posts met actualiteit scoren over het algemeen ook hoger op de social media kanalen, maar ook persoonlijke post scoren hoog.

Meerdere social media kanalen inzetten

Spreid je kansen en zet in op meerdere social media kanalen. Denk aan Facebook, Instagram, X, Pinterest, LinkedIn, YouTube en TikTok. Jouw doelgroep zit vast ook op meerdere social media kanalen. Je bereik wordt zo ook groter.
Dus ga voor optimale zichtbaarheid en zorg ervoor dat je op meerdere social media kanalen te vinden bent, dit maakt je ook nog eens minder afhankelijk van de kanalen voor als er weer eens eentje verdwijnt.

Interactie met je volgers is super slim

Je wilt graag meer interactie dus zal je jouw volgers moeten betrekken bij jouw posts. Dat kun je doen door het stellen van een eenvoudige en laagdrempelige vraag zoals bijvoorbeeld: Wat staat er bij jou op het menu vanavond? Of:L Wat doe jij om gezond te blijven? Of: Wat ga jij dit weekend doen? Of stel ze voor een dilemma: Kies je voor voeding of voor vulling. Je zou ook kunnen vragen om een reactie of aanmoedigen om je post te liken of te reposten.

Wees authentiek

Op social media wordt het erg gewaardeerd als mensen zichzelf zijn. Alles wat jij doet, zegt en laat zien, heeft invloed op jouw volgers. Zorg ervoor dat je altijd jezelf bent en authentiek, want jij bent jouw merk. Mensen kiezen dan écht voor jou.
Als je zakelijk of persoonlijk lief én leed deelt, levert dat veel op. Het is gebleken dat persoonlijke posts beter scoren qua likes en reacties. Volg vooral jouw intuïtie, dat werkt het beste.
Als je schrijft zoals je praat, kom je het meest natuurlijk en authentiek over.

Gebruik de kracht van herhaling

Wanneer je wilt dat een boodschap écht aankomt en wordt onthouden, zal je die meerdere malen moeten herhalen. Uit onderzoek is gebleken dat dit zo werkt.
Vaak denken ondernemers dat ze telkens iets nieuws moeten verzinnen maar als blijkt dat een post goed heeft gewerkt, kan je deze prima herhalen. Dit is een krachtige techniek om mensen voor jou en/of jouw product te laten kiezen. Natuurlijk moet je uit de irritatie wegblijven, dus niet oneindig blijven herhalen.

Op welke social media kanalen en op welk tijdstip kun je het beste content publishen?

Online kun je hier veel over vinden en wij hebben er een klein overzicht van gemaakt om jullie op weg te helpen.

LinkedIn Instagram Facebook YouTube X
Ma t/m Vr *
Ma/Wo/Do 11-13 en 19-21 uur
Do t/m Zo 13-16 uur piek 15 uur
Do t/m Zo 9-11 en 12-16 uur
Ma t/m Vr 10-11 en 12-13 uur

* De beste tijd om posts te plaatsen op LinkedIn hangt af van je doelgroep, maar er zijn enkele algemene trends die je kunt volgen om de kans te vergroten dat je post door meer mensen wordt gezien:

LinkedIn wordt het meest actief gebruikt tijdens de werkweek, aangezien het een platform is dat primair gericht is op professionals.

Ochtend (tussen 7:30 en 9:00 uur) – Veel mensen checken LinkedIn als ze net beginnen met werken of onderweg zijn, waardoor posts in de vroege ochtend vaak veel aandacht krijgen.

Lunchtijd (rond 12:00 tot 13:00 uur) – Dit is een populaire tijd, aangezien veel professionals tijdens hun lunchpauze snel door hun feed scrollen.

Vroege avond (tussen 17:00 en 18:00 uur) – Na werktijd, wanneer mensen klaar zijn met hun werk, scrollen ze vaak door LinkedIn.

Daarnaast is het belangrijk om te experimenteren en te kijken wat het beste werkt voor jouw specifieke netwerk. Als je een specifieke niche hebt, kan het ook de moeite waard zijn om te kijken naar wanneer jouw doelgroep het meest actief is.

Dus kijk vooral weer naar je doelgroep! Wat zijn hun werktijden en wat zijn de tijden dat ze ontspannen en tijd hebben voor social media? Uiteraard ga je zelf uitvinden welke social media kanalen bij jou passen en of ze voor jou werken. Je hoeft ze niet allemaal te in te zetten. Maak een keuze van social media kanalen die het beste bij jou past!

Nu je weet welke social media kanalen je kunt inzetten, wat de verschillende vormen van content aanbieden zijn, welk kanaal en welk tijdstip het meest gunstig is om te publishen, kun je een eigen social media kalender opzetten voor je business. Deze tool zorgt ervoor dat je op voorhand kunt plannen wanneer je wat wil gaan plaatsen en wat de speciale momenten zijn om op in te spelen.

Hierboven zie je een voorbeeld van een sociale media kalender. Je kan de hele maand al vooruitplannen en een mooie mix maken van jouw social media kanalen voor wat betreft de vorm van content publishen als het meest effectieve tijdstip om te publishen.

Wat staat je nu te doen?

Ga aan de slag met jouw eigen social media kalender naar aanleiding van het voorbeeld hierboven. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op.

Als je een post plaatst op social media denk er dan aan om 2Reset te noemen of te taggen. Zo kunnen wij jouw post weer reposten. Onze repost kan dan door alle coaches van 2Reset worden geliked of gedeeld. Zo zorgen we voor een groot bereik en dat onze posts door een heel groot netwerk wordt gevonden.

Schrijf je een blog voor 2Reset, dan plaatsen wij deze in het laatste nieuws. Zodra we dit gedaan hebben, kun jij je post op social zetten met een link naar het blog. Heb je daar ook een activiteit aan gekoppeld, dan verwijzen wij daarnaar in het blog en daarnaast kun je de activiteit ook in je post opnemen. Ook de activiteitenkalender kun je onder de aandacht brengen of je persoonlijke pagina op 2Reset.

Heel veel plezier met het creëren van uitnodigende creatieve content.